۱۳۹۱ شهریور ۲۲, چهارشنبه

بهترین مکان برای فروشگاه های خود را پیدا کنید

به عنوان صاحب یک کسب و کار خطر سرمایه در یک محل جدید می تواند خارج از توان شما باشد یا شمارا متحمل هزینه های زیادی بکند. نقشه های فرصت های بازار نشان می دهد که تقاضا برای یک محصول یا خدمات فراتر از راه اندازی یک فروشگاه و عرضه کالا است. آنها می توانند به شما در پیدا کردن بهترین مکان جدید برای شروع یا گسترش کسب و کار شما کمک کنند. با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی و داده های جمعیت شناختی، می توانید نقشه فرصت خود را برای بازار ایجاد کنید. این مقاله توضیح میدهد چگونه یک نقشه فرصت تجاری ایجاد میشود.

بهترین مکان برای باز کردن فروشگاه های جدید کجا هستند؟

زمانی که شما یک محل گران در یک منطقه تجاری شهری شلوغ برای باز کردن یک فروشگاه  شرکت خرده فروشی لباس یا هر کالای عام دیگر انتخاب میکنید، یک تحلیلگر داده های جغرافیایی  شما ممکن است این سوال را در نظر بگیرد: "بهترین مکان برای باز کردن فروشگاه الزاما گران ترین محل یا شلوغ ترین محل است؟" 
یکی از راه های شناسایی فرصت های تجاری این است که به فروش فعلی و فروش بالقوه بر اساس هزینه های خانوار در صنعت پوشاک نگاه کنید.  پتانسیل بالاتر به معنای فرصت بیشتر یا تقاضای بیشتری است  که برای محصولات شرکت شما وجود دارد.

کجا می توانید اطلاعات قابل اعتماد را پیدا کنید که خرده فروشی ها و هزینه های مشتری را در صنعت شما مقایسه می کند؟ 

و چگونه می توانید داده ها را برای دیدن فرصت های تجاری تجسم کنید؟

کارشناسان جغرافیا در نقش تحلیلگران اطلاعات جغرافیایی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی و داده های دموگرافیک (جمعیت شناسی) می توانند نقشه هایی برای شما تهیه کنند تا در مکان یابی فروشگاه به شما کمک کنند. برای آشنایی با روش کار این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

نقشه فرصت بازار به شما این امکان را می دهد که بهترین مکان ها برای فروشگاه های جدید خود را شناسایی کنید. در اینجا با چگونگی انجام این کار توسط کارشناسان جغرافیا را در پنج مرحله آشنا شوید.

مرحله یک: جمع اوری اطلاعات

کارشناسان پس از کسب اطلاعات کافی در زمینه کسب و کار شما، مانند هزینه های متداول اولیه و جاری، میزان سود، دستمزد متداول پرسنل و آشنایی به کسب و کار شما، برای به دست آوردن اطلاعات پایه محدوده مورد بررسی، کارشناسان جغرافیا آغاز به جمع آوری اطلاعات می کنند. اطلاعاتی نظیر فروشگاه های عرضه شده در بازار املاک محدوده، قیمت ملک تجاری یا اجاره بها، اطلاعات جمعیتی نظیر سن، جنس، درآمد، شغل، وضعیت مسکن، نحوه ترد و ...، اطلاعات بازار نطیر تعداد فروشگاه های هم رسته تجارت شما، تعداد پرسنل، متراژ، محل استقرار و ... جمع آوری میکنند و در سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) وارد میکنند.

مرحله دو: ترکیب اطلاعات

پس از آن با ترکیب اطلاعات به دست آمده مانند میزان هزینه های اولیه، میزان هزینه های جاری، میزان فروش فروشگاه های هم صنف یا سهم هزینه شهروندان در آن محدوده برای کالای عرضه شده توسط شما را براساس تخمین به دست می آورند ( معمولا براساس میزان حجم نمونه ای که از آن نمونه آماری جمع آوری شده است در چنین مواردی اعتبار تخمین فی ما بین 85 تا 95 درصد اطمینان است)

مرحله سه: تحلیل اطلاعات 

در این مرحله تحلیل گر با استفاده از اطلاعات ترکیب شده آغاز به  ایجاد ردیف های اطلاعات مکانی معنا دار در نرم افزارهای تحلیل آماری میکند، مانند نسبت میزان هزینه به گستره بازار در دسترس، موقعیت بازار با القوه، ماهیت توان محیطی خرید، پیش بینی سود نسبی و سود عددی و .....

مرحله چهار: ترسیم نقشه ها

پس از مشخص شدن کمیت های مورد بررسی بر پایه اطلاعات مکانی نقشه های ارزش شناسی از بزرگی هزینه اولیه، بزرگی هزینه جاری، بزرگی بازار در دسترس، بزرگی سبد خرید از محصولات شما و ... تهیه می شود.

مرحله پنج: تهیه نقشه فرصت بازار

با تطبیق نقشه های تهیه شده در مرحله چهار با یکدیگر، تطبیق آن با اطلاعات مورفولوژی شهری (مواردی نظیر دیده شدن محل فروشگاه، شمایل مناسب ساختمان، استقرار در ملک با امکانات مناسب، وجود پارکینگ کافی و سایر موارد موثر در مناسب بودن فروشگاه ) و استفاده از اطلاعات مراحل قبلی نقشه فرصت بازار برای املاک پیشنهاد شده در بازار املاک محدوده ترسیم می شود.

اکنون  شما یک نقشه فرصت برای بازار دارید. شما می توانید از آن برای کمک به پیدا کردن و تصمیم گیری برای بهترین مکان برای فروشگاه های جدید خود استفاده کنید.بهترین مکان ها کجا هستند؟ شما می خواهید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، از جمله مناطقی با تقاضای بالقوه بالا. بر اساس نقشه شما، بهترین مکان فروشگاهی است که با کمترین هزینه بیشترین بازار ممکن را در دسترس شما قرار دهد.
به اشتراک بگذارید